Monday, June 5, 2017

Assalamualaikum.

Puasa tak hari ni? Hehe. Alhamdulillah tahun ni energy Cik Aimi luar biasa. Letih tetap letih. Lapar dan dahaga tu biasa. Cuma boleh bertahan sampai petang, tanpa nafsu makan yang bukan bukan.

Nak tahu rahsia? Actually takde la rahsia sangat cuma just sharing apa yang Cik Aimi makan waktu sahur. Start puasa tahun ni Cik Aimi ambil Cinch + Makanan sunnah. Kita boleh rasa tau kalau perubahan tu berlaku pada diri kita.

Sebenarnya Cik Aimi ambil Cinch sebab dulu dulu selepas bersalin anak ketiga, susah sangat nak slimkan balik badan. Yang tu boleh lagi terima hakikat sebab bukaannya senang, tapi yang paling menyedihkan semua baju kurung tak boleh muat. Menangis akak tau malam sebelum masuk kerja keesokkannya. HIHI.

Jom kita tengok apa itu CINCH.



CINCH ni ada tiga perisa tau. Ada perisa Chocolate, Cafe Latte dan Vanilla. CINCH diperkaya dengan leucine yang membantu memelihara otot semasa lemak dibakar, lebih tinggi kandungan protein (kenyang dan bertenaga lebih lama) berbanding ESP. Jadi, lebih sesuai untuk orang dewasa yang nak menurunkan berat badan.

Apakah fungsi PROTEIN dalam membantu penurunan berat badan?


Protein memainkan peranan penting kerana proses pembakaran lemak bergantung kepada protein dan karbohidrat. Jika kekurangan, bukan lemak yang dibakar. Tetapi kita akan kehilangan jisim otot dimana jisim otot ni lebih penting dalam pembentukkan shape badan yang cantik.

Jadi, CINCH SHAKE ni memang membantu masalah YOYO EFFECT.

Apa itu YOYO EFFECT?

Yoyo effect ialah berat badan sekejap naik sekejap turun. Ha ah, macam main yoyo lah. Yoyo Effect ni sebenarnya sangat tak bagus. Bila diet, berat turun. Bila stop, berat naik.

Cinch Shake memngandungi leucine. Leucine inilah yang membina dan mengekalkan jisim otot dan ototlah yang menaikkan kadar metabolisme dan juga membakar kalori. Oleh itu, mereka yang sedang berusaha menurunkan berat badan, anda akan kehilangan lemak, berat, inci dan pada masa yang sama mengekalkan otot mereka.

SO, tiadalah menggeleber sana dan sini.

PERBANDINGAN ANTARA MEAL SHAKES, ESP DAN CINCH.


Your Independent Shaklee Distributor,
Nur Aimi Nasihah binti Zainudin
SID NO 1070643
No Tel : 0129862856
COD Area : Kijal - Kerteh- Paka - Kemasek

1 comment: